Az ehető virágok nyomában #2 // Italok és jégkockák

július 10, 2017


 Az ehető virágokkal való kísérletezést kevésbé veszélyes vizeken, az italoknál kezdtem. Nyáron a különböző koktélokat és italokat nem csak díszíteni, de ízesíteni is érdemes. A legelterjedtebb talán a menta, ami a mojito egyik alapanyaga. Sok virágból szörpöket is készíthetünk, ilyen a rózsa, az akác vagy bodza, aminek a rendhagyó receptjét a blogon is olvashattátok. Ezek tavasszal virágoznak, de szörpösíve télen is élvezhetjük az ízüket. 

 Én két virágfélét használtam fel a nyári italaim elkészítéséhez: a begóniát és a csokiharangot. A begóniából egy nagyobb és egy kisebb fejűt, mindegyiknek citrusos íze van, ezért nagyon jól illenek a frissítőkbe. A csokiharangnak pedig kakaós utóíze van, ami desszerteken is nagyon jól működhet, de ugyanúgy érdekes lehet egy koktélban vagy frissítőben. 


A kisebb fejű, rózsaszín begóniákat és a csokiharangokat jégkockákba fagyasztottam, és a bodzsaszörpbe tettem, aminek a színei és a csokis-citrusos ízkombinációja feldobta az italt. 


 A nagyfejű, citromsárga begóniát egy pohár házi limonádé tetejére tettem díszítőelemként. Mivel kevés virágom van, és minél több receptet szeretnék kipróbálni, ezért csak egyet használtam fel. 

You Might Also Like

0 megjegyzés