Neil Gaiman: American Gods

augusztus 11, 2017


 Ugyan az Amerikai istenek nem újkeletű történet, mégis újra aktuális, mióta a Starz sorozatot készített belőle. Nagyon vártam, hiszen szinte az összes Neil Gaiman könyvet olvastam már - ami késik, nem múlik. Az Amerikai istenek a Csillagpor mellett a legzseniálisabb a felhozatalban. A sorozat kapcsán úgy döntöttem, hogy felelevenítem az olvasásélményt, az idei könyvfesztiválon beszereztem angolul.

 A főhőst, Árnyékot, két nappal a szabadulása előtt kiengedik a börtönből, felesége, Laura, egy autóbalesetben meghalt, ezért haza mehet a temetésére. A férfi a repülőúton találkozik egy titokzatos idegennel, aki Szerdának hívja magát. Munkát ajánl neki: legyen a személyi testőre és kísérje el amerikai körútjára. Árnyék hosszas vonakodás után belemegy. Bár Szerda terveit sokáig homály fedi, lassan kiderül, a különös alakokat, akiket meglátogatnak, háborúra toborozza. A megkopott és fáradt isteneket a bevándorlók hozták magukkal szülőföldjükről, akiket kezdenek elfelejteni, helyüket az új istenek veszik át, a felgyorsult világ istenei.


 Gaiman mitológiája lenyűgöző, izgalmas, ahogyan a markáns személyiségű istenek megelevenednek a 20. századi Amerikában. Odin és az Internet tökéletesen megférnek egymás mellett. A könyv érdekes kérdéseket tesz fel: kik vagy mik is azok az istenek és miért van rájuk szükségünk?

 Bár a sorozat nem teljesen követi az eredeti történetet, mégis jól értelmezi és dolgozza fel az új és a régi istenek között feszülő ellentéteket, ami mellett az összefonódásukra is rámutat. A főcím képei is kifejezőek: szakrális motívumok keverednek a technikai fejlődés jelképeivel, sokat elárulnak a történet értelmezéséről. Tűkön ülve várom a folytatást!

 Beszerezhető: Én ugyan a saját példányomra az idei könyvhéten csaptam le az idegen nyelvű könyvek standjánál, de azóta egy igen fontos információval gazdagabb lettem, mégpedig a Book Depository webshop ismeretével, ahonnan sokkal olcsóbban rendelhetünk angol nyelvű könyveket, mint a magyar oldalakról, ráadásul a kiszállítás is ingyenes világszerte.

You Might Also Like

0 megjegyzés