Sütőtökös kuglóf

december 15, 2017


Nekem mindig van kívánságlistám. Az utóbbi hónapok tologatott tétele kettő kuglófforma volt, amit mindig a kezembe vettem, megforgattam, de végül visszatettem a polcra azzal az érvvel, hogy úgysincs időm sütni. Karácsony közeledtével sincs ez másként, viszont megnőtt azoknak az alkalmaknak a száma, amik előtt illik valami finomat összehozni a konyhában. A sütőtökös kuglóf recept pedig kiáltott a sütőformákért. 

A csodálatos receptet Édesem blogján találtam, és a hozzá nem értők nyugalmával fogtam bele a legalább középhaladó süteménybe. 

Hozzávalók: 
225 g vaj
250 g nádcukor
3 tojás
280 g liszt
2 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna 
1/4 tk só
425 g főtt, pürésített sütőtök
80 g natúr joghurt
80 g mandulatej
2 tk chai fűszerkverék

Chai fűszerkeverék: 
2 ek őrölt fahéj
2 ek őrült gyömbér
1/2 ek kardamom
1 tk őrölt szegfűszeg
1 db vaníliarúd kikapart magjai

Recept: 
Előmelegítettem a sütőt 180 fokra, kivajaztam és kiliszteztem a két sütőformát. A vajat kikevertem a cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat. A lisztet és a száraz hozzávalókat átszitáltam, és összekevertem a tököt, a joghurtot és a tejet (lehet bármilyen tej, nálam éppen mandulatej volt), ezt felváltva a vajas masszához kevertem, majd a formákba kanalaztam. Egy óráig sütöttem, majd miután kihűlt, kiborítottam belőle. 

You Might Also Like

0 megjegyzés